-
„Mert nincs rá szó, nincsen rá fogalom” – A katakrézis mint trópus és gesztus a költészetben. Akadémiai székfoglaló. In: Kölcsönösségek – Irodalomelmélet, szövegolvasás, kultúraközvetítés. Budapest: Balassi, 2020. 69-99.
-
Előszó. In: Elméletek vonzásában – A „határtalan tudomány” kezdetei a hatvanas-hetvenes évek humán- és társadalomtudományi kutatásaiban. Szerk. Bollobás Enikő. Budapest: Gondolat, 2019. 7-18.
-
Az első nyelvi fordulat Magyarországon : A strukturalista szemlélet megjelenése az irodalomtudományban. In: Elméletek vonzásában – A „határtalan tudomány” kezdetei a hatvanas-hetvenes évek humán- és társadalomtudományi kutatásaiban. Szerk. Bollobás Enikő. Budapest: Gondolat, 2019. 113-155.
-
Catachresis as Metaphoric and Metonymic Meaning Extension: The Case of Poetic, Prophetic, and Political Discourse. Estetica: Studi e Ricerche, VII/1 (2017). 121–138. (Társszerző: Kövecses Zoltán.)
-
Narratív, kapcsolati, testi alanyiság, és az alany performatív megképzése. Elméleti bevezető a műhelytanulmányokhoz. In: A szubjektum színeváltozásai. Narratív, kapcsolati és testi alanyiság az irodalomban és a kultúrában. Szerk. Bollobás Enikő. Szeged: AMERICANA eBooks, 2017. 2–14.
-
Képlet – kiterjesztés – gyakorlat. A performatív elméleti paradigmái és alkalmazásuk Ignotus, Nádas, Galgóczi, Márai és Kertész szövegeinek vizsgálatában. Filológiai Közlöny, 62/4 (2016). 264–302.
-
The Modernist Shakespeare: European Studies in Scholarly Ekphrasis. AMERICANA – E-Journal of American Studies, XI/2 (2015).
-
Katakrézis, avagy a nyelv nagy játéka. In: Az angol tudománya. 125 éves az egyetemi angol szak. 1886–2011. Szerk. Frank Tibor – Károly Krisztina. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2013. 53–63.
-
Röviden a szubjektumperformativitásról – avagy Jonathan Swift csatlakozik a feministákhoz. In: Whack fol the dah. Írások Takács Ferenc 65. születésnapjára. Writings for Ferenc Takács on his 65th birthday. Szerk. Farkas Ákos – Simonkay Zsuzsa – Vesztergom Janina. Budapest: ELTE Angol–Amerikai Intézet, 2013. 193–202.
-
A katakretikus jelentésbővülésről – adalékok a jelentésváltozás tropológiájához. In: VLIXX. Papers in Linguistics. Presented to László Varga on his 70th Birthday. Szerk. Szigetvári Péter. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2013. 23–32.
-
Subjectivity, Intention, and Agency: Towards a Theory of the Performing Subject. In: Kultúrán innen és túl. Írások Rozsnyai Bálint tiszteletére. / Within & Without Culture. Essays in Honor of Bálint Rozsnyai. Szerk. Vajda Zoltán. Szeged: JATEPress, 2009. 49–67.
-
Avatars of Tradition: Rainbows, Floodgates, and Enemy Camps in the U. S. Canon Debate. Hungarian Journal of English and American Studies, 3/1 (1997). 117–138.
-
Gold-Diggers Welcome: Recent Hungarian Publications on Literary Theory. Hungarian Journal of English and American Studies, 3/2 (1997). 252–270.
-
Who’s Afraid of Irony? An Analysis of Uncooperative Behavior in Edward Albee’s Who’s Afraid of Virginia Woolf? Journal of Pragmatics, V/4 (1981). 323–334.
-
Speech Acts in Literature. Angol Filológiai Tanulmányok (Debrecen, KLTE), XIII (1980). 39–47.
-
Hogyan beszélnek az állatok? In: Tanulmányok a nyelvről. Szerk. Takács Etel. Budapest: OPI Pedagógus Továbbképzés Könyvtára, 1978. 21–33.
-
A szó hatalmáról – nyelvészeti megközelítésben. In: Az Országos Rabbiképző Intézet Évkönyve 1977/78. Szerk. Scheiber Sándor. 1978. 82–90.
-
Emontekiő és a végtelen programok. In: Emontekiő és környéke – Tanulmányok Szőcs Géza költészetéről. Szerk. Bollobás Enikő. Budapest: Irodalmi Jelen, 2021. 5-14.
-
„Mint öt meg öt a tízben” – Az isteni létmódjának emberi megjelenései Szőcs Géza költészetében. In: Emontekiő és környéke – Tanulmányok Szőcs Géza költészetéről. Szerk. Bollobás Enikő. Budapest: Irodalmi Jelen, 2021. 42-92.
-
Az újító költői hagyományok megújítója: Susan Howe. In: Hagyomány és innováció a magyar és a világirodalomban. Szerk. Kulcsár-Szabó Zoltán. Budapest: Eötvös Kiadó, 2020. 143-168.
-
Historical Reconstruction, Rough Book Poetry, and the Withdrawal of the Self: Susan Howe and the Olsonian Tradition. In: Tradition and Innovation in Literature—From Antiquity to the Present. Ed. Pál Hegyi. Budapest: Eötvös University Press, 2020. 81-110.
-
Louise Glück, a személyesség fegyelmezett költője. Magyar Tudomány 2021/1. 45-53.
-
Maszk és Én – és a betegség: A lélek sérülései Sylvia Plath költészetében. Psychiatria Hungarica 34/2 (2019). 87-97.
-
Posztmodernitás és apokatasztaszisz – Charles Olson költészetéről (avagy mit tesz egy magyar nagymama). Filológiai Közlöny LXIV/4 (2018). 5-28.
-
Writing on the Margins of Sound and Sight . Augusto de Campos and Transnational Poetic Traditions. Americana e-Journal of American Studies in Hungary XIV/1 (2018).
-
Ideogramma, szóhanglátvány és a költő önteremtése. Augusto de Campos verseiről. Irodalmi Jelen, 2017. okt. 4.
-
A tenger és a szél szüntelen. Kodolányi Gyula költői műhelyében. Irodalmi Jelen, XVI/179 (2016). 116–136.
-
In Borrowed Words and Through Recycled Attentions: On Charles Bernstein’s Lyric and Elegiac Poetry. Hungarian Journal of English and American Poetry, 22/2 (2016). 403–413.
-
Figyelemköltészet beomlott mondatokban: Charles Bernstein verseiről. In: Charles Bernstein. Beomlott mondatok. Szerk. Bollobás Enikő. Budapest: Magyar PEN Club; Pluralica Alapítvány, 2015. 109-140.
-
In Imploded Sentences: On Charles Bernstein’s Poetic Attentions. Arcade – Literature, the Humanities, & the World, 2015. nov. 15.
-
Imagism. In: American Poets and Poetry: From the Colonial Era to the Present. 1. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – Mary McAleer Balkun – James McCorkel. Santa Barbara: ABC–CLIO, 2015. 275–278.
-
Projective Verse. In: American Poets and Poetry: From the Colonial Era to the Present. 2. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – Mary McAleer Balkun – James McCorkel. Santa Barbara: ABC–CLIO, 2015. 509–510.
-
A performál visszaható ige? Az alany(iság) különös visszatérése a konkrét versben. In: „Visszhangot ver az időben”. Hetven írás Szegedy-Maszák Mihály születésnapjára. Szerk. Bengi László – Hoványi Márton – Józan Ildikó. Pozsony: Kalligram, 2013. 65–73.
-
Troping the Unthought: Catachresis in Emily Dickinson’s Poetry. The Emily Dickinson Journal, 21.1 (2012/tavasz). 25–56.
-
Circumference & Co.: Catachresis as the Trope of Performativity in Emily Dickinson’s Poetry. Hungarian Journal of English and American Studies, 18/1–2 (2012). 271–292.
-
Canon Politics and Experimental Writing: The Example of l’encre sympathique of Robert Duncan’s H. D. Book. Paideuma: Studies in American and British Modernist Poetry, 35/1–2 (2006). 49–66.
-
Eshleman, Clayton. In: The Greenwood Encyclopedia of American Poets and Poetry. 2. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – James McCorkel – Mary Balkun. Westport: Greenwood P, 2006. 487–489.
-
Imagism. In: The Greenwood Encyclopedia of American Poets and Poetry. 3. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – James McCorkel – Mary Balkun. Westport: Greenwood P, 2006. 777–779.
-
Projective Verse. In: The Greenwood Encyclopedia of American Poets and Poetry. 4. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – James McCorkel – Mary Balkun. Westport: Greenwood P, 2006. 1318–1320.
-
Rothenberg, Jerome. In: The Greenwood Encyclopedia of American Poets and Poetry. 4. köt. Szerk. Jeffrey H. Gray – James McCorkel – Mary Balkun. Westport: Greenwood P, 2006. 1396–1399.
-
Proceed to Precede: Ideas of Process and Origin in Charles Olson’s ‘On first Looking out through Juan de la Cosa’s Eyes’. In: The 1950s: Proceedings of the Biennial Conference of the Hungarian Association of American Studies. Szerk. Bollobás Enikő – Nagy Szilvia. Budapest: ELTE, 2005. 157–167.
-
Charles Olson, a posztmodern klasszikus. Bevezető tanulmány. In: Semmi egyéb a nemzet / mint költemények… Válogatás Charles Olson verseiből. Vál., szerk. Bollobás Enikő. Budapest–Kolozsvár: A Dunánál Könyv- és Lapkiadó – Qui One Quint Könyvkiadó, 2003. 270–307.
-
Énné váló álarc, álarccá váló Én (a tükörben): a plathi Bildung természetrajzához. In: Modern sorsok és késő modern poétikák. Tanulmányok Sylvia Plathról és Ted Hughesról. Szerk. Rácz István – Bókay Antal. Budapest: Janus/Gondolat, 2002. 59–78.
-
Antimetafizika és pre-konceptuális megismerés: a posztmodern episztémé megjelenése az amerikai költészetben. A Dunánál, I/1 (2001). 59–63.
-
Charles Olson, a posztmodern klasszikus. Jelenkor, XLIV/3 (2001). 292–305.
-
‘My Son is a Magyar’: Ideas of Firstness and Origin in Charles Olson’s Poems. Eger Journal of American Studies, VI (2000). 9–23.
-
Az amerikai századközép radikális képzelete. Charles Olson és a korai posztmodernizmus. Pompeji, VII/4 (1997). 149–158.
-
A posztmodern költészete. Charles Olson verseiről. Magyar Napló, IX/12 (1997). 34–37.
-
Free Verse. In: Princeton Encyclopedia of Poetry and Poetics. Szerk. Alex Preminger – T. V. Brogan. Princeton, N. J.: Princeton UP, 1993. 425–427. (Társszerző: Donald Wesling. Újraközölve: In: The New Princeton Handbook of Poetic Terms. Szerk. T. V. Brogan. Princeton, N. J.: Princeton UP, 1994. 96–99.)
-
Charles Olson. In: Post-War Literatures in English. Szerk. Theo D'haen. Groningen: Wolters–Noordhoff, 1990.
-
Robert Duncan. In: Post-War Literatures in English. Szerk. Theo D'haen. Groningen: Wolters–Noordhoff, 1990.
-
On the Ethics of Attention in Modern American Poetry. Acta Litteraria Academiae Scientiarum Hungaricae, 31/1–2 (1989). 115–123.
-
Visuality and Concretism: Enactments of the Real. On the Poetics of the American Avant-Garde. Acta Litteraria Academiae Scientiarum Hungaricae, 30/3–4 (1988). 229–241.
-
Reiterated Discoveries: Poetry and Epistemology and Its Measures of Attention in American Modernist Writing. Acta Litteraria Academiae Scientiarum Hungaricae, XXIX/1–2 (1987). 97–112.
-
A posztmodern költészet nagy folyóiratai. 1951–1986. Helikon, XXXIII/1–3 (1987). 113–125.
-
Az Olson-Creeley levelezés. Helikon, XXXIII/1–3 (1987). 191–192.
-
Ed Dorn kanonizálása. Helikon, XXXIII/1–3 (1987). 198–205.
-
Potencies of Words: A Grammetrical Reading of Robert Duncan’s ‘The Propositions 2’. Language and Style, 19/3 (1986). 219–232. (Újraközölve: In: Poetry Criticism. Szerk. Michelle Lee. 75. köt. Detroit: Gale Group, 2007.)
-
Measures of Attention: On the Grammetrics of Lineation in William Carlos Williams’ Poetry. In: Poetry and Epistemology. Turning Points in the History of Poetic Knowledge. Szerk. Roland Hagenbüchle – Laura Skandera. Eichstätt: Verlag Friedrich Pustet, 1986. 262–277.
-
Poetry and Visual Enactment: the Concrete Poem. Word and Image, II/3 (1986). 279–285.
-
Versions of the Whole Earth Catalog: the Poetry of Robert Duncan and Edward Dorn. In: High and Low in American Culture. Szerk. Kretzoi Sarolta. Budapest: ELTE, 1986. 39–53.
-
From Traditional Prosody to Grammetrics. In: Elements and Forms of Text. Studia Poetica 8. Szerk. Kocsány Piroska – Vigh Árpád. Szeged: JATE, 1985. 7–35.
-
On the Place of Imagism in Modern Poetry. Annales Universitatis Scientiarum Budapestinensis de Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Philologica Moderna, XVI (1985). 69–87.
-
Woman and Poet? Conflicts in the Poetry of Emily Dickinson, Sylvia Plath and Anne Sexton. In: The Origins and Originality of American Culture. Szerk. Frank Tibor. Budapest: Akadémiai, 1984. 375–383.
-
A Grammetrical Reading of Robert Duncan's ‘The Propositions, 2’. Acta Litteraria Academiae Scientiarum Hungaricae, XXV/3–4 (1983). 303–311.
-
Prosodic Paradigms of English. Annales Universitatis Scientiarum Budapestinensis de Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Philologica Moderna, XIV (1983). 107–133.
-
On the Prosody of The Waste Land. Annales Universitatis Scientiarum Budapestinensis de Rolando Eötvös Nominatae. Sectio Linguistica, XIV (1983). 89–111.
-
Two Twentieth Century Epic Writers: Whitman and Eliot. John O’Hara Journal (Pottsville, Pennsylvania), V/1–2 (1982/83). 103–114.
-
Az amerikai hosszú vers whitmani hagyománya. Világosság, XXIII/8–9 (1982/augusztus–szeptember). 526–532. (Újraközölve: Világosság, XLV/8–9 [2004/augusztus–szeptember]. 33–48.)
-
Nő és költő egyszemélyben? Konfliktusok Emily Dickinson, Sylvia Plath és Anne Sexton költészetében. Filológiai Közlöny, XXVII/1–2 (1981). 93–98.
-
New Prosodies in 20th Century American Free Verse. Acta Litteraria Academiae Scientiarum Hungaricae, XX/1–2 (1979). 99–121.
-
On the Role of Visuality in Free Verse. Studies in English and American (Budapest, ELTE), 4 (1978). 157–179.
-
A vizualitás szerepe a XX. századi amerikai szabadversben. Filológiai Közlöny, XXIV/1 (1978). 89–96.
-
Plots of Domination, Plots of Relationality: On the Triangular Positioning of Characters in American and European Literature. Americana—E-Journal of American Studies XV/1 (2019).
-
Behavioral Paradigms in the Short Fiction of Henry James: An Intersubjective Approach. Eger Journal of American Studies. XVI (2020). 21-33.
-
„Alkeszek, homárok és húhák – Salinger és Updike új fordításban”. Alföld 70/9 (2019): 67-80.
-
America and American Studies: from Metaphor to Catachresis. Americana e-Journal of American Studies in Hungary XIV/1 (2018).
-
The Fantastic as Performative. Mark Twain and Ambrose Bierce Performing the Unreal. Posthumanism in Fantastic Fiction. Ed. Anna Kérchy. Szeged: Americana e-Books, 2018. 9-20.
-
Önérték és távlatiság. Narratív személyköziség Henry James rövidprózájában. Alföld, 69/2 (2018). 43–53.
-
„Lába mint két ceruza hagyta írásnyomát az erdő haván”. Nyelvtani, kapcsolati és testi alanyiság H. D. HERmione című regényében. In: A szubjektum színeváltozásai. Narratív, kapcsolati és testi alanyiság az irodalomban és a kultúrában. Szerk. Bollobás Enikő. Szeged: AMERICANA eBooks, 2017. 69–77.
-
Irodalom és szórakoztatás. Jonathan Franzen regényeiről. Irodalmi Jelen, 2015. ápr. 20.
-
Central European Contributions. American Literary Scholarship, 2014/1 (2016). 415–434. (Társszerzők: Grazyna Zygadlo – Jaroslav Kušnír.)
-
Az amerikai megtérési történetek performatív retorikája. In: CONVERSIO Vallástudományi konferencia. Szerk. Déri Balázs. Budapest: ELTE Vallástudományi Központ, 2013. 429–437.
-
Szövegbe tűnés, közvetítettség és posztmodernitás (Fodor Péter – L. Varga Péter: Az eltűnés könyvei. Bret Easton Ellis). Műút, 58/2 (2013). 65–67.
-
Játék a metafizikával: katakrézis és dekonstrukció két amerikai drámában (Mark Twain: Is He Dead? – David H. Hwang: M. Butterfly). In: A fattyú művészet nyomában. Írások amerikai drámáról és színházról. Szerk. Cristian M. Réka. Szeged: AMERICANA eBOOKS, 2012.
-
Race as Catachresis in Novels of Passing (James Weldon Johnson: The Autobiography of an Ex-Colored Man – Nella Larsen: Passing). In: A szavak szépsége, avagy a bibliográfus igazsága. Tisztelgés Vadon Lehel 70. születésnapján. 2. köt. Szerk. Abádi Nagy Zoltán – Kádár Judit – Tarnóc András. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2012. 457–472.
-
Tropes of Intersubjectivity: Metalepsis and Rhizome in the Novels of H. D. (Hilda Doolittle). AMERICANA – E-Journal of American Studies, VII/2 (2011).
-
Posztmodern paradigmaváltás az amerikanisztikában. Magyar Tudomány, 172/3 (2011). 308–316.
-
A metalepszis mint kultúranarrativizációs trópus H. D. regényeiben. In: A mondat becsülete. Írások a hetvenéves Abádi Nagy Zoltán tiszteletére. Szerk. Bényei Tamás – Bollobás Enikő – D. Rácz István. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2010. 262–270.
-
Central European Contributions. American Literary Scholarship, 2008/1 (2010). 455–474. (Társszerzők: Elżbieta H. Oleksy – Grazyna Zygadlo – Jaroslav Kušnír.)
-
The Marking and the Telling: Versions of the Stigma Narrative as Given by Anne Hutchinson, Emily Dickinson, and Philip Roth. AMERICANA – E-Journal of American Studies, V/2 (2009).
- A szivárványos szövegtöbbszörözés esete Mórickával és az okos leánnyal (Thomas Pynchon: Súlyszivárvány). Műút, 54/8 (2009). 58–63.
-
Így készül az ember – az „Én” és a „Másik” diszkurzív építményei az amerikai irodalomban. In: Mi/Más Konferencia 2008. Gondolatok a toleranciáról. Szerk. Tarnóc András – Kádár Judit Ágnes. Eger: EKTF, 2009. 37–47.
-
A valaki, a senki és a senkiből lett valaki. Szubjektivitás és szubjektiváció az amerikai irodalomban. In: Anglisztika és amerikanisztika. Magyar kutatások az ezredfordulón. Szerk. Frank Tibor – Károly Krisztina. Budapest: Tinta, 2009. 193–201.
-
A „rassz”, a társadalmi nem és a kirekesztés kategóriái: az amerikai individualizmus másik története. RUBICONline, 2008/09.
-
The Declaration of Independence and the Making of Americans: On how Performatives Perform the Performer. In: Emlékkönyv Frank Tibor 60. születésnapjára. Szerk. Magyarics Tamás – Lojkó Miklós. Budapest: Prime Rate, 2008. 180–185.
-
Dangerous Liaisons: Politics and Epistemology in Post-Cold War American Studies. American Quarterly, 54/4 (2002/december). 563–579.
-
Iskola a hegyek közt: a Black Mountain College ethoszáról. Nagyvilág, XLVII/2 (2002). 267–272.
-
Fabulae of Old and New: New American Studies and Postmodern Episteme. HJEAS [Hungarian Journal of English and American Studies], 7/1 (2001). 39–56.
-
Whether in Pennsylvania or Transylvania, ‘We Have Been United Concerning the Separation’: On the Common Roots of American and Habán Anabaptism. Hungarian Journal of English and American Studies, 6/2 (2000). 197–211.
-
Canonicity in Literature and Culture – or, How Liberal Is Our Liberal Arts Education? In: Multicultural Challenge in American Culture. Szerk. Vadon Lehel. Eger: EKTF, 1999. 37–53.
-
Etnikai irodalom az Egyesült Államokban. Magyar Napló, XI/5 (1999). 23–25.
-
A mai amerikai zsidó (női) irodalomról. Remény, I/2 (1998). 103–106.
-
A politikai pornográfiától az elbeszélhetetlenség kényszeres újramondásáig – Parodisztikus kettős beszéd Esterházy Péter két regényében. In: Hatástörténések – Tanulmányok Kulcsár Szabó Ernő 70. születésnapjára. Szerk. Bónus Tibor et al. Budapest: Ráció Kiadó, 2020. 386-403.
-
The Double Entendre of Sex: Pornographies of Body and Society in Péter Esterházy’s Fiction. Hungarian Cultural Studies 12 (2019). 255-267.
-
Versions of Triangular Desire in Hungarian Literature: Reading Sándor Márai and Péter Nádas. Hungarian Cultural Studies 11 (2018). 48-56.
-
Arany, Zsuzsanna. Kosztolányi Dezső élete [‘The Life of Dezső Kosztolányi’]. Hungarian Cultural Studies 11 (2018). 162-165.
-
Háromszögek az irodalomban – Vágyszerkezetek Máraitól Nádasig. Magyar Tudomány 2018/5.
-
Kosztolányi újra életre kel. Arany Zsuzsanna magnum opusáról. Kalligram XXVII/4 (2018). 81-84.
-
Intersubjective Exorcism and Giving Face to the Dead: Péter Nádas's Encounter as Reverse Prosopopeia. In: Kősziklára építve. Írások Dávidházi Péter tiszteletére. Built Upon His Rock: Writings in Honour of Péter Dávidházi. Szerk. Panka Dániel – Pikli Natália – Ruttkay Veronika. Budapest: ELTE BTK Angol–Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék, 2018. 29–35.
-
Képlet – kiterjesztés – gyakorlat. A performatív elméleti paradigmái és alkalmazásuk Ignotus, Nádas, Galgóczi, Márai és Kertész szövegeinek vizsgálatában. Filológiai Közlöny, 62/4 (2016). 264–302.
-
Nők férfiak között: a Márai-háromszögről. Irodalomtörténeti Közlemények, 116.4 (2012). 413–421.
-
A tekintettől és a vágytól megalkotott nő (Szerb Antal, Török Sophie). In: Egy képlet nyomában. Karakterelemzések az amerikai és a magyar irodalomból. Budapest: Balassi, 2012. 86–88.
-
A jól megcsinált nő (Márai Sándor, Ignotus, Szőcs Géza). In: Egy képlet nyomában. Karakterelemzések az amerikai és a magyar irodalomból. Budapest: Balassi, 2012. 88–97.
-
A tárgyi megképzettség elbizonytalanodása két magyar férfiszerzőnél (Ignotus: „Ki maga?” – Kosztolányi Dezső: elbeszélések – Uő.: Édes Anna). In: Egy képlet nyomában. Karakterelemzések az amerikai és a magyar irodalomból. Budapest: Balassi, 2012. 123–130.
-
Kísérletek a női alanyiságra. (Kaffka Margit: Színek és évek – Uő.: Mária évei – Németh László: Iszony). In: Egy képlet nyomában. Karakterelemzések az amerikai és a magyar irodalomból. Budapest: Balassi, 2012. 130–141.
-
United in Separation: On the Common Roots of Pennsylvanian and Transylvanian Anabaptism. Hungarian Review, III/5 (2012). 74–84.
-
Hungarian in America – American in Hungary. János Xántus, the 19th Century Naturalist. Hungarian Review, III/2 (2012). 88–101.
-
Silenced Voices. Hungarian Plays from Transylvania. Hungarian Review, II/6 (2011). 118–125.
-
Parodisztikus játék a szubjektumperformativitással. Rácz Zsuzsa két Terézanyujáról. Műút, 56/1 (2011). 55–58.
-
A Nation’s Poetry as Language, History, and Selfhood. Contemporary Hungarian Poets/Kortárs magyar költészet. τό τόπος Poetry International, 9 (2006/tél). 6–8.
-
Hogyan készül a nő? Lehetséges válaszok Ignotus, Szőcs Géza, Jonathan Swift, valamint Gertrude Stein és Djuna Barnes szerint. Holmi, XIV/3 (2002/márc.). 326–334.
-
John Xántus, the Hungarian Naturalist in America. In: Hungarica et Americana. Szerk. Kretzoi Sarolta. Budapest: ELTE, 1989. 65–76.
-
On Contemporary Hungarian Literature. Pa Fang, 8 (1988). 226–237. (Újraközölve: United Daily News Literary Supplement, 1988. 5–20.)
-
A genderrelativitásról – két overallos nő kapcsán. TNTeF, 2.1 (2012). 5–19.
-
At Play, to the Full: On the Subject Performed in Gender Passing (Mark Twain: Is He Dead? – Vladimir Nabokov: Lolita). Eger Journal of American Studies, XII/1–2 (2010). 189–200.
-
Costuming the Body: On Gender Constructions in James, Chopin, and Wharton. In: To the Memory of Sarolta Kretzoi. Szerk. Vadon Lehel. Eger: EKTF, 2009. 85–103.
-
A valaki, a senki és a senkiből lett valaki. Szubjektivitás és szubjektiváció az amerikai irodalomban. In: Anglisztika és amerikanisztika. Magyar kutatások az ezredfordulón. Szerk. Frank Tibor – Károly Krisztina. Budapest: Tinta, 2009. 193–201.
-
Making the Subject: Performative Genders in Carson McCullers’ The Ballad of the Sad Cafe and David Hwang’s M. Butterfly. AMERICANA – E-Journal of American Studies, IV/1 (2008).
-
Performansz és performativitás – a női, a meleg és a nem fehér szubjektumok nagy előadásai az irodalomban. In: A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Orbis Litterarum. Szerk. Séllei Nóra. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó, 2007. 17–57.
-
A társadalmi nem az amerikai kultúra és irodalom oktatásában: az elmúlt 25 év tapasztalatainak összegzése. In: A társadalmi nemek tudományának oktatása a magyar felsőoktatásban. Szerk. Pető Andrea. Budapest: Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium, 2006. 22–28. (Angolul: From Consciousness Raising to Intellectual Empowerment: Teaching Gender Since the Early 1980s. In: The Teaching of Gender Studies in Hungarian Higher Education. Szerk. Pető Andrea. Budapest: ICsSzEM, 2006. 22–28.)
-
Hogy szeresd női tenmagad. Amerikai modernista nőírók és a nőgyűlölet. In: Az ész, a test és a lélek anatómiája. Szerk. Tímár Katalin. Budapest: Ludwig Múzeum, 2004. 71–82. (Angolul: For the Love of the Woman-Self: Textual and Visual Alternatives to Male Misogyny. In: The Anatomy of the Reason, the Body, and the Soul. Szerk. Tímár Katalin. Budapest: Ludwig Múzeum, 2004. 83–93.)
-
(De-)Gendering and (De-)Sexualizing Female Subjectivities: Woman Hating and Its Revisions in Literature and Painting. Eger Journal of American Studies, VIII (2002). 105–120.
-
Women’s Scripts and Voices in Mirrors and through Sliding Doors: Emerging Feminist Criticism in Hungary. Hungarian Journal of English and American Studies, 8/1 (2002). 181–188.
-
Woman in the Text, Woman’s Text, Woman as Text: On Possible Constructions of Female Subjectivity. Hungarian Journal of English and American Studies, 8/2 (2002). 119–132.
-
Hogyan készül a nő? Lehetséges válaszok Ignotus, Szőcs Géza, Jonathan Swift, valamint Gertrude Stein és Djuna Barnes szerint. Holmi, XIV/3 (2002/március). 326–334.
-
Az amerikai női irodalmi örökség – ahogyan azt a feminista irodalomkritika előhívta. Magyar Napló, X/2 (1998). 10–12.
-
‘Totalitarian Lib’: The Legacy of Communism for Hungarian Women. In: Gender Politics and Post-Communism. Reflections from Eastern Europe and the ormer Soviet Union. Szerk. Nanette Funk – Magda Mueller. London: Routledge, 1993. 201–206.
-
Metonimiák, tálentumok és sikolyok. Magyar Napló, II/30 (1990). 26.
-
Tetovált bíboros, avagy a nőprobléma Magyarországon. Magyar Nemzet, 1990. ápr. 18. 5.
-
Feminista tövisek Fekete Gyulának. Hitel, 13 (1989). 52–53.
-
Megújuló Nőmozgalom. Nők Lapja, XLI (1989). 520–521.
-
Amy Lowell: Egy évtized. Magyar Napló, X/2 (1998). 13.
H. D.: Hegyi nimfa. Szerelem szívemben. A tó. Magyar Napló, X/2 (1998). 13.
-
Denise Levertov: Asszony egyedül. Magyar Napló, X/2 (1998). 24.
-
Sherley Anne Williams: Páva versek I–III. Magyar Napló, X/2 (1998). 28.
-
Clayton Eshleman: A Szandzso-híd. Magyar Szemle, IV/4 (1995). 353–360.
-
Denise Levertov: Jegyzetek az organikus formáról. Helikon, XXIII/1–3 (1987). 180–185.
-
Az Olson–Creeley levelezés [részletek]. Helikon, XXIII/1–3 (1987). 192–198.
-
Isaac Babel: Sábosz Náchamu, a Vígasztalás Szombatja [Shabos Nachamu]. Nagyvilág, XII/9 (1972). 1333–1337. (Újraközölve: In: Scheiber Sándor: Folklór és tárgytörténet. III. köt. Budapest, 1984. 455–465.)
-
Judy Syfers: Feleséget akarok. Új Tükör, XIX/24 (l982). 11.